جی سبک

جنبش مردمی احیای سبک زندگی اسلامی
  • جی سبک

    جنبش مردمی احیای سبک زندگی اسلامی

مشخصات بلاگ
جی سبک

این سایت به منظور بهره گیری از الگوی درست زندگی و سالم زیستن بنا شده است.

طبقه بندی موضوعی
يكشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۳۸ ب.ظ

هدف از خلق موجود زامبی

جی سبک – بسم الله الرحمن الرحیم ، زامبی ها موجوداتی به ظاهر افسانه ای در فیلم ها و کتاب های ترسناک (و گاهی ژانرهای دیگر) هستند که پس از مرگ به دلایلی دوباره زنده شده اند و قصد جان انسان های زنده را دارند ؛ با اولین گاز یک زامبی از بدن یک انسان ،او را نیز به موجودی شبیه به خود تبدیل می کند و در زمانی کوتاه دسته ای عظیم از مرده های متحرک را تشکیل می دهند. زامبی ها پس از اینکه طی فرایندی از انسان به زامبی تبدیل می شوند دیگر قدرت تفکر خود را از دست می دهند و موجوداتی احمق و بی عقل و البته وحشی هستند که انسان هارا به عنوان طعمه می بینند وبه سوی آنها حمله ور می شوند تا بتوانند ار آنها تغذیه کنند.زامبی ها در ابتدا با ژانر ترسناک قدم به دنیای سینما گذاشتند ولی این موجودات خطرناک افسانه ای به یک ژانر خاص پایبند نماندند و پای خود را به ژانرهای دیگری همچون کمدی ،رمانس و علمی تخیلی نیز باز کردند.

وقتی می گوییم زامبی ها موجوداتی دوباره زنده شده هستند بی اختیار ذهن ما خون آشام ها ، مومیایی ها و موجوداتی از این قبیل را نیز در این گروه قرار می دهد ولی باید توجه داشت که این موجودات با هم متفاوت هستند و هر کدام در ادبیات و سینما جایگاه جداگانه ای برای خود دست وپا کرده اند و هرکدام اهداف خاص خودشان را دارند.

هدف از خلق موجود زامبی (1)

تاریخچه بوجود آمدن مفهوم زامبی

مفهوم زامبی از مذهب ودون Vodun یا وودو voodoo (برنامه ای که شاید بر روی اسمارت فون یا سیستم خود نیز نصب باشد) ریشه می گیرد ، هالیوودی ها با برداشت نادرست و شاخ و برگ دادن به عقاید و مناسک مذهبی این فرقه، زامبی ها را وارد دنیای سینما کردند.

جالب است که بدانید ۶۰ میلیون نفر در سراسر دنیا پیرو مذهب ودون هستند. در سال ۱۹۹۶، این مذهب، دین رسمی مردم «بنین» شناخته شد، ودون همچین دین اصلی مردم هاییتی است. در غنا، جمهوری دومنیکن و شهرهای بزرگ آمریکای جنوبی از جمله نیو اورلئانز، این دین پیروانی دارد.

در هاییتی، زامبی ها، جزئی از فرهنگ مردم هستند، طوری که هر سال در این کشور هزاران مورد زامبی شدن گزارش می شود. البته اینکه چطور جادوگران این کشور، بعضی از افراد را به ظاهری شبیه زامبی ها درمی آورند، در پرده ای از راز پنهان است.

هدف از خلق موجود زامبی (1)پیشوایان مذهبی هاییتی، قربانی های خود را انتخاب می کنند و با جادوگری آنها را اصطلاحا زامبی می کنند. از نظر دین ودون، در فرایند زامبی سازی، با جدا کردن هشیاری و آگاهی از یک فرد، او زامبی می شود و این جزء به کوزه سفالی جادوگر، انتقال می یابد.

در دیدگاه عامه، زمانی که سخن از آخر الزمان به میان می آید، اینگونه احساس می شود که مقصود “پایان عمر دنیا” است. اما واقعیت این است که در ۹۹ درصد فیلم ها و بازی های رایانه ای آخرالزمانی، به هیچ وجه چنین مفهومی مقصود نیست! بلکه مقصود گونه ای از روایت داستانی است که به نوعی یک “فصل پایانی” را برای مخاطب خود به تصویر می کشد. به این معنا که مقصود اصلی سازندگان، به تصویر کشیدن فصل نتیجه گیری عالم و یا به عبارتی فصلی است که قرار است در آن تکلیف عالم به عنوان یک جمع بندی نهایی مشخص شود.

اما جالب است بدانید ، برخلاف آنچه که در داستانهای امروزی میخوانید و یا در فیلمها مشاهده میکنید، زامبی ها مغز انسان نمی خوردند بلکه تنها، بردگانی بودند که توسط دیگران مورد سواستفاده و بیگاری قرار میگرفتند.

گاهی اوقات از نظر زمانی این فصل می تواند چندین هزار سال به طول انجامد، به همین دلیل است که در این گونه فیلم ها و بازی ها موضوع پایان دنیا و نابودی کامل آن روایت نمی شود.

حال به قسمتی از دعای عهد گوش فرا می دهیم :

اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمَامَ الْهَادِیَ الْمَهْدِیَّ الْقَائِمَ بِأَمْرِکَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلَى آبَائِهِ الطَّاهِرِینَ عَنْ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فِی مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا سَهْلِهَا وَ جَبَلِهَا وَ بَرِّهَا وَ بَحْرِهَا وَ عَنِّی وَ عَنْ وَالِدَیَّ مِنَ الصَّلَوَاتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ وَ مِدَادَ کَلِمَاتِهِ وَ مَا أَحْصَاهُ عِلْمُهُ [کِتَابُهُ ] وَ أَحَاطَ بِهِ کِتَابُهُ [عِلْمُهُ ] اللَّهُمَّ إِنِّی أُجَدِّدُ لَهُ فِی صَبِیحَةِ یَوْمِی هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَیَّامِی عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَیْعَةً لَهُ فِی عُنُقِی لا أَحُولُ عَنْهَا وَ لا أَزُولُ أَبَدا اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ [وَ الْمُمْتَثِلِینَ لِأَوَامِرِهِ ] وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ اللَّهُمَّ إِنْ حَالَ بَیْنِی وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِی جَعَلْتَهُ عَلَى عِبَادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً ،

خدایا برسان به مولاى ما امام راهنماى راه یافته، قیام کننده به فرمانت که درودهاى خدا بر او و پدران پاکش، از جانب همه مردان و زنان مؤمن، در مشرق ها زمین و مغرب هایش، همواری ها و کوه هایش، خشکی ها و دریاهایش، و از طرف من و پدر و مادرم، از درودها به گرانى عرش خدا، و کشش کلماتش، و آنچه دانشش برشمرده، و کتابش به آن احاطه یافته، خدایا در صبح این روز و تا زندگی کنم از روزهایم، براى آن حضرت بر عهده ام، عهد و پیمان و بیعت تجدید مى کنم، که از آن رو نگردانم، و هیچ گاه دست برندارم.
خدایا مرا، از یاران و مددکاران و دفاع کنندگان از او قرار ده، و از شتابندگان به سویش، در برآوردن خواسته هایش، و اطاعت کنندگان اوامرش، و مدافعان حضرتش، و پیش گیرندگان به جانب خواسته اش، و کشته شدگان در پیشگاهش.
خدایا اگر بین من و او مرگى که بر بندگانت حتم و قطعى ساختى حائل شد،

فَأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی مُؤْتَزِراً کَفَنِی شَاهِراً سَیْفِی مُجَرِّداً قَنَاتِی مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدَّاعِی فِی الْحَاضِرِ وَ الْبَادِی اللَّهُمَّ أَرِنِی الطَّلْعَةَ الرَّشِیدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِیدَةَ وَ اکْحُلْ نَاظِرِی بِنَظْرَةٍ مِنِّی إِلَیْهِ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَ اسْلُکْ بِی مَحَجَّتَهُ وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ وَ اشْدُدْ أَزْرَهُ وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ وَ أَحْیِ بِهِ عِبَادَکَ فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ فَأَظْهِرِ اللَّهُمَّ لَنَا وَلِیَّکَ وَ ابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمَّى بِاسْمِ رَسُولِکَ،

کفن پوشیده از قبر مرا بیرون آور، با شمشیر از نیام برکشیده، و نیزه برهنه، پاسخگو به دعوت آن دعوت کننده، در میان شهرنشین و بادیه نشین.
خدایا آن جمال با رشادت، و پیشانى ستوده را به من بنمایان، و با نگاهى از من به او دیده ام را سرمه بنه، و در گشایش امرش شتاب کن، و درآمدنش را آسان گردان، و راهش را وسعت بخش، و مرا به راهش درآور، و فرمانش را نافذ کن و پشتش را محکم گردان، خدایا به دست او کشورهایت را آباد کن، و بندگانت را به وسیله او زنده فرما، به درستى که تو فرمودى، و گفته ات حق است که: فساد در خشکى و دریا، در اثر اعمال مردم نمایان شد، خدایا ولیّت، و فرزند دختر پیامبرت که به نام رسولت نامیده شده،

هدف از خلق موجود زامبی (2)

رجعت  و مفهوم آن

مفهوم رجعت در احادیث و آیات اسلام چنین است :

«زنده شدن هزاران نفر از درون قبر هنگامی که آخر الزمان فرا رسد . »

«أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ خَرَجُواْ مِن دِیَارِهِمْ وَهُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ فَقَالَ لَهُمُ اللّهُ مُوتُواْ ثُمَّ أَحْیَاهُمْ …»؛

آیا (به دیده عبرت) ننگریستى به کسانى که از خانه‏ هاى خود در حالى که هزاران نفر بودند از بیم مرگ (و براى فرار از جهاد) بیرون آمدند، پس خداوند به آنها گفت: بمیرید (اراده نمود مرگ آنها را، بلافاصله مردند). سپس آنها را زنده کرد (تا بفهمند فرار از مرگ ممکن نیست)… .

هدف از خلق موجود زامبی (2)

گروهی هزار نفری برای فرار از مرگ از شهر خود بیرون رفتند؛ چون در شهر بیماری طاعون فراگیر شده بود، به شهر ویرانه‌ای رسیدند، در آن ساکن شدند، حق‌تعالی فرمان داد همه بمیرند، همه مردند… . سالیانی که از این ماجرا گذشت، روزی حزقیل نبی از آنجا می‌گذشت، از خدا درخواست کرد تا آنان را زنده کند، خدا آنان را زنده کرد و طبق روایتی از امام باقر(علیه السلام) زندگی جدیدی از سر گرفتند و سالیانی زنده ماندند و در پایان به مرگ طبیعی در گذشتند.

هدف از خلق موجود زامبی

1282131781961424415525211471476205198138194با کمی اندیشیدن  به این فکر می افتیم که آیا زامبی ها همان رجعت کنندگان هستند؟ انسان هایی که پس از مرگ بر می خیزند که به منجی حق بپیوندند؟ آیا این انسان ها چنان که در فیلم ها و سریال ها و افسانه ها آمده اند احمقند؟ چرا زامبی ها خون می خورند و تا این حد وحشی هستند و اصلا چرا زامبی ها هستند که آخر دنیا را رقم می زنند؟ جنبشی برخاسته که نمیتوان با آسیب رساندن به بدن ، آن را متوقف کرد باید به سر آن (تفکر آن ) صدمه زد!

دراین فیلم ها نشان داده می شود که همه جا خشکسالی و قحطی آمده و انسان ها چیزی برای خوردن و مصرف ندارند و زامبی ها در جهان حکم فرمایی می کنند. آیا زامبی ها همان مسلمانان هستند؟همان یاران امام زمان (عج)؟ ان شاء الله که شریک قرآن ظهور کند و این توطئه های بی اساس و بی ارزش از میان برود. الهم عجل لویک الفرج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی