جی سبک

جنبش مردمی احیای سبک زندگی اسلامی
  • جی سبک

    جنبش مردمی احیای سبک زندگی اسلامی

مشخصات بلاگ
جی سبک

این سایت به منظور بهره گیری از الگوی درست زندگی و سالم زیستن بنا شده است.

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷ ق.ظ

شهیدی که شش‌ماه بعد از شهادت جنسش جور شد

جی سبک – آیینه تشبیه را وسعت حضورت نیست که خورشید جمالت دیبای زرین خود را به طبیعت زمستانی قلبــم گسترانیده است. حکایت حضورت برای من یادآورصبحی است که از خواب سیاهی برمی‌خیزم و پژمردگی درونم به نگاه مهربانت خیس می‌خورد.

باغ آرزوهایم؛ عاشقم و جز نام زیبایت ترجمانی برای عشق نمی بینم.خواستم به ثنایت شعر بسرایم دیدم قافیه‌ها همه در آغاز می‌آیند و وزن از اشعـارم گریزان است به راستــی قامت موزون تو شعـر مرا چنین بی‌وزن کرده است و البته خوب میدانم هر مضمونی که به ذوق بیارایم حکایتی از بهشت روی توست. خواستم این نوشته را به خط خوش بنویسم دیدم زیباترین خط را تو به ابروان داری‌.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۵ ، ۱۱:۱۷
ف. الایت
پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴ ق.ظ

شخصیت امیر مومنان را بشناسید

جی سبک – بسم الله الرحمن الرحیم ، امام علی (ع) قدرت خداوند متعال و امام اول مسلمین قدرت در کنار مهربانی ،رافت ،تواضع و ترس از خدا ، ادب و متانت حضرت علی (ع) مثال زدنی است ، عبادت حضرت علی (ع) طوری بود که حضرت امام سجاد (ع) به آن غبطه می خورد و عبادت حضرت علی را تحسین میکرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۵ ، ۱۱:۱۴
ف. الایت
پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵ ق.ظ

سیب و خواص آن در طب سنتی

جی سبک – سیب یا تفاح در سه طمع شیرین، ترش و میخوش طبقه بندی می شود که سیب رسیده بهترین نوع آن است. طبیعت سیب شیرین، گرم و تر؛ سیب ترش سرد و خشک و میخوش آن در گرمی و سردی معتدل و خشک است. خواص درمانی آن در طب سنتی شامل:

خواص سیب در طب اسلامی

  • نشاط آور
  • تقویت کننده قلب، مغز و کبد است.
  • هم خوردن و هم بوئیدن آن مفید است.
  • برای خفقان و تنگی نفس مفید است.
  • ضعف دهانه معده را اصلاح می کند.
  • اشتها آور
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۵ ، ۱۱:۰۵
ف. الایت
پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲ ق.ظ

درمان هرگونه زخم با روش های طب سنتی

جی سبک – به گفته کارشناسان طب سنتی اسلامی پوست کدو برای درمان هرگونه زخمی ، حتی زخم های دیابتی مفید و موثر می باشد و می توانید دستور استفاده از آن را در این مطلب بخوانید.

مقداری پوست کدو سبز را خشک کرده و بسوزانید تا ذغال شود (خاکستر نشود) سپس آنرا پودر کرده و در قوطی در بسته نگه دارید آنرا روی هر نوع زخم حتی زخمهای دیابتی میتوانید استفاده کنید تا علاوه بر ضدعفونی کردن زخم هم بسته شده و جای آنهم نماند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۵ ، ۱۱:۰۲
ف. الایت